PIKE-PARTNER   B2B   ZUS   GDPR   COOKIES

© 2018 General Finance. Created by www.jirizrubecky.cz

AKTUALIZUJTEPOJISTKY.

O pojištění se musíme starat stejně jako o svůj domov. Odborníci doporučují pojistku aktualizovat zhruba po třech letech, pokud jsme neprováděli žádné úpravy. Jinak je dobré pojistku aktualizovat při jakékoli změně - například při rekonstrukci, zakoupení nového nábytku, elektroniky, anebo třeba drahé sportovní výbavy.

Pojistky ale často neodpovídají aktuální hodnotě nemovitosti ani jejich vybavení. Důležité je zamyslet se nad šíří pojištěných rizik a správně zvolit pojistnou částku, která v případě škody zajistí obnovení do původního stavu.

Aktualizujte si Vaše pojistky včas.

Napište si o nezávaznou kalkulaci a uvidíte, že Vaše pojistka toho dnes může umět daleko více za stejné peníze.

Jak se vypočítá

výše pojištění?

Aspektů, které výpočet ovlivňují, je více. Počítá se mimo jiné obytná plocha, typ budovy, zohledňují se rozdíly mezi přízemní a patrovou budovou, tvar střechy apod. Svou roli hraje stav nemovitosti i její provedení – zda je postavena ze standardních či nadstandardních materiálů, přihlíží se k lokalitě.

 

Každého asi napadne zahrnout do pojistné částky především elektroniku, ale nezapomínejme ani na zdánlivé drobnosti jako například ošacení, knihy, sportovní výbavu či dokonce obsah vašeho mrazáku :-). I jednotlivé kusy mohou ve výsledku znamenat značnou sumu. Při výpočtu pojistné částky si proto projděte celý byt a sepište si všechny položky. 

Mezi základní rizika patří ochrana proti požáru, vichřici, krupobití a vodovodním škodám. Zvažte také volitelná rizika. Příkladem může být vystoupání vody z odpadního potrubí v případě jeho ucpání pod Vaším bytem. Vlivem běžného využívání odpadu sousedy nad Vámi může dojít k tomu, že se veškerý obsah potrubí ocitne ve Vašem bytě. Při pojištění bytu nezapomínejte ani na odcizení včetně vandalismu, které se vztahuje na peníze, ceniny (známky, stravenky) a cennosti. Při uzavírání pojištění se zaměřte i na rozsah asistenčních služeb. Může to například znamenat, že Vám v případě havárie pojišťovna nejen zavolá řemeslníka (instalatéra, topenáře, plynaře, zámečníka, elektrikáře...), ale do sjednaného limitu i problém vyřeší nebo odstraní.